Megkezdődött a HunGarian Baja!


Remek hangulattal, felkészült versenyzőkkel és egy rövid bemelegítő futammal indult el a HunGarian Baja.

Elkezdődött a magyar tereprali világkupa-futam, a HunGarian Baja. A veszprémi Óváros téren rendezték, ami a verseny kezdetére meg is telt kíváncsi emberekkel és rengeteg motorossal, autóssal és kamionossal. Az volt a nagy dilemma, hogy egy-egy szelfire csípék meg a kedvenceiket a látogatók vagy inkább a programokat és a járműveket figyeljék.

Az ugratókkal megspékelt pálya nem volt hosszú (mindössze 11 kilométer), de a verseny kezdetét jelentette, ráadásul a végén a legjobb tíz versenyző rajthelyet választhatott a szombati napra. Ami taktikai szempontból abszolút nem lényegtelen, hiszen éjszakára esőt mondanak, így egyáltalán nem elhanyagolható, ki takarítja az utakat szombaton.

A szuperspeciálist megnyerő Nasszer al-Attijah például szokásától eltérően nem volt vakmerő, hanem inkább taktikus: a negyedik rajthelyet választotta, míg a viadalt tavaly megnyerő Mikko Hirvonen a tizedik pozícióból rajtol majd.

„A magyar verseny mindig nehéz, úgyhogy nagy csatára számítok, de természetesen a cél nem is lehet más, mint a győzelem. Először 2008-ban voltam itt, és azóta mindig nagy örömmel térek vissza. S hogy mi a taktikám? Nincs taktika – nyomom a gázt, ahogy bírom” – nyilatkozta Nasszer al-Attijah, majd arra a vicces felvetésre, hogy lassan annyit jár ide, hogy felvehetné a magyar állampolgárságot, nevetve azt válaszolta: „Miért is ne?! Szép ország!”

A rajtceremóniát megelőző sajtótájékoztatón egyébként folyamatosan ugratták egymást Mikko Hirvonennel, aki elmondta, miután a spanyol vk-futamon a katari versenyző szétrúgta a hátsóját, most elszánta magát a revansra. „Hatalmas csatára számítok, mert tavaly nehéz pályát jelöltek ki a rendezők, tetszettek az erdei utak csakúgy, mint a lőtér. Nem lehet taktikázni, mert Nasszer nagyon nehéz ellenfél” – mondta Hirvonen.

A legjobb magyar a kilencedikként végző Fodor Imre volt, aki végül ugyanebből a pozícióból is rajtolhat.

A motorosoknál Stefan Svitko volt a leggyorsabb a 11 kilométeres szuperspeciálison – érdekesség, hogy a tavalyi Dakaron második helyen célba érő szlovák pilóta sohasem versenyzett még Magyarországon, pedig a két szomszédos országról beszélünk. „Nem ismerem a pályákat, de a többiek azt mondják, nagyon figyeljek oda a road book használatára. Ebből arra következtetek, hogy eljött az idő, hogy megtanuljam, miként kell jól használni” – viccelődött, de azért látszott, a versenyt véresen komolyan veszi majd, hiszen a Dakar-felkészülés egyik állomásának tekinti.

A szakasz-második helyén az olasz Alessandro Ruoso végzett – az olasz versenyző pontosan tudja, hogy kell nyerni Magyarországon, hiszen egyszer már sikerült neki, igaz, akkor még más pályákon zajlott a verseny. „Vezetem a pontversenyt, de nem vagyok könnyű helyzetben, úgyhogy ez a viadal nagyon fontos számomra az összetett végeredmény szempontjából” – jelentette ki Ruoso.

A motorosoknál a legjobb magyar a 12. helyen célba érő Hodola Richárd volt. A szombati 140 kilométeres pálya (amelyet kétszer teljesít a mezőny) tökéletes lehetőség lesz arra, hogy a versenyzők különbséget kovácsoljanak.

HUNGARIAN BAJA, TEREPRALI VK-FUTAM, VESZPRÉM

Posted in Hírek on Aug 12, 2017


Oszd meg a cikket, ha tetszett!